Главная > Все новости > В прессе > Обмін та повернення товару: що треба знати українському споживачу

Обмін та повернення товару: що треба знати українському споживачу

Наприкінці жовтня у Києві зареєстровано 14 випадків захворювань на гостру кишкову інфекцію. Зокрема один випадок захворювання дитини. Трапилося це з киянами після відвідування одного із закладів громадського харчування. За результатами лабораторних досліджень, було виявлено мікроорганізми сальмонели.

Хто ж має дбати про безпеку українців, та що варто знати споживачу, йшлося на пресконференції в медіацентрі «Информатор Киев».

Дмитро Тихомиров, заступник начальника управління, начальник відділу ринкового нагляду Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві, розповідає, що на сьогодні в Україні існує 8 органів ринкового нагляду.

– Ми перевіряємо такі групи товарів – іграшки, мильні засоби, побутова техніка. Проводимо планові та позапланові перевірки. Планові заходи затверджуються раз на рік головою Держпродспоживслужби. Позапланові заходи здійснюються за заявою споживачів. Планові перевірки проводяться з відбором зразків. За 9 місяців 2019 року ми відібрали 172 види продукції з лабораторних і 172 – з контрольних зразків. З 172 відібраних зразків 156 (тобто 81%) не пройшли випробування. Характерні порушення у сфері ринкового нагляду – маркування. Наприклад, продукція маркується не повністю або не має позначок щодо безпеки цієї продукції, відсутність знака відповідності розповідає про порушення Дмитро Тихомиров.

Олена Носкова, головний спеціаліст відділу контролю у сфері торгівлі Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві, розповідає про права споживача:

– Споживач має право обміняти товар належної якості якщо він покупця не задовольняє за розміром, кольором, фасоном або з інших причин не може бути використаний ним за призначенням. Обміняти можна  упродовж 14 днів з дня покупки. При цьому товар не повинен був використовувався та має бути збережено його товарний вигляд. Наприклад, ви можете замінити сукню, яку не одягали, але вона виявилась замалою чи завеликою. Але спочатку це право на обмін. Якщо ж інший запропонований товар вас не задовольнив, то вже тоді можете розірвати договір купівлі-продажу.

Під час повернення товару вас можуть попросити особові дані. Але не мають права вимагати залишити ксерокопію паспорта.

Також пані Носкова радить вивчати свої права, бути впевненим, але не надто емоційним. Якщо ж продавець відмовляє обмінювати товар, то потрібно звертатися до керівництва закладу.

Також працівники Держпродспоживслужби радять обов’язково розпаковувати товар, особливо якщо це техніка, коли забираєте через кур’єра. Бо обміняти можна лише непошкоджену техніку. Але ситуація ускладнюється тим, що часто інтернет-магазини привозять техніку лише до під’їзду, а у квартиру не підіймають. Звичайно, що споживач не може перевірити, чи працює такий холодильник або пральна машинка. Тому на такі умови не варто погоджуватись і краще пошукати інший магазин.

Джерело

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *