Главная > Все новости > Активисты района > Кризи немає: У Києві витрачають бюджетні 70 млн на проєктування нових вулиць

Кризи немає: У Києві витрачають бюджетні 70 млн на проєктування нових вулиць

Столична влада не втомлюється дивувати бюджетними витратами під час війни. Відоме через численні корупційні скандали КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” (“ДСДТС”, є замовником будівництва Подільського мостового переходу та Великої окружної дороги) наприкінці 2022 року замовило розробку проєкту будівництва вулиці в Дарницькому районі міста. Нова вулиця довжиною 3,25 кілометрів має пролягати від проспекту Петра Григоренка до межі міста. Її проєктування обійдеться столичному бюджету майже в 70 млн гривень та триватиме до кінця 2025 року. Підрядником, можна сказати вже традиційно, обрали фірму, яка запропонувала саму високу ціну.

Як стало відомо з оголошення електронної системи ProZorro, 28 грудня 2022 року КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” (*) уклало з ТОВ “Дортранс” (**) договір на розробку проєкту будівництва вулиці від проспекту Петра Григоренка до межі Києва в Дарницькому районі. Ціна договору склала 69,38 млн гривень.

Згідно з техзавданням до договору, ТОВ “Дортранс” повинно розробити та забезпечити проходження експертизи проєкту будівництва вулиці від проспекту Петра Григоренка до межі Києва з виділенням чотирьох черг: будівництво самої вулиці (І черга) та трьох транспортних розв’язок – на перетині нової вулиці з вул. Колекторна (ІІ черга), з вул. Проектна 1 (ІІІ черга) та з вул. Проектна 2 (ІV черга). Також підрядник повинен передбачити у проєкті розміщення пішохідних переходів, велодоріжки з двостороннім рухом, біопереходів, влаштування інженерних мереж, зовнішнього освітлення, а також благоустрій та озеленення прилеглої території.

Довжина нової вулиці, як вказано в техзавданні, складе орієнтовно 3,25 км. Проєкт, яким зокрема буде визначена кошторисна вартість будівництва, повинен бути розроблений підрядником до кінця 2025 року.

Крім ТОВ “Дортранс” участь в тендері приймали ще три фірми – ТОВ “Інжинірингова компанія “Автомагістраль”, ТОВ “ІК Фортіс” та ТОВ “Держдорпроект”, пропозиція кожної з яких була вигідніші по ціні, однак замовник їх відхилив через “невідповідність тендерним вимогам”. Відмітимо, що різниця між найвигіднішою пропозицією в аукціоні та пропозицією ТОВ “Дортранс” становить 5,34 млн гривень.

Вказана закупка потрапила в поле зору Держаудитслужби. На початку січня державні аудитори попросили КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва”, зокрема, пояснити, на підставі яких документів визначено очікувану вартість вказаної закупівлі. У відповідь замовник лише запевнив, що дотримувався відповідних Кошторисних норм України, відповідно до яких кошторисна вартість проєктних робіт визначена із співвідношення їх до вартості будівництва, яке в свою чергу визначено на підставі вартості об’єкту-аналогу (якого саме, не вказано).

Нагадаємо, що розпорядження про будівництво вулиці від проспекту Петра Григоренка до межі Києва було затверджено Київською міськдержадміністрації (КМДА) більше року тому (розпорядження від 03.11.2021 року № 2277). Згідно з цим документом, столична влада планувала виконати проєктування будівництва в 2021-2022 роках, а все будівництво завершити до кінця 2025 року. 

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ “Дортранс” зареєстровано в 2003 році в Києві. Розмір статутного капіталу – 18,5 тис. гривень. Основний вид діяльності – діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Засновником, кінцевим бенефіціаром та керівником є львів’янин Олександр Педан.

За даними Clarity Project, до отримання описаного контракту з часу запровадження системи ProZorro (з серпня 2016 року) ТОВ “Дортранс” у публічних закупівлях не перемагало.

Олександр Педан є власником та співвласником ще трьох компаній з різноплановим родом діяльності. Зокрема, він є одним із засновників громадської організації “Хостели Львова” та селянського (фермерського) господарства “Урожайне”. Останнім, до слова, також володіють численні члени його родини – Валентина, Денис, Алла та Олена Педани. 

В 2016-2020 роках одним із засновників ТОВ “Дортранс” було МПП “Елтранс” (***), яке є активним учасником публічних закупівель – отримало 56 підрядів на 42,52 млн гривень. Найбільшим підрядником цієї компанії є столичне КП “Київпастранс”, яке віддало їй 30 замовлень майже на 38 млн гривень. Зокрема, на замовлення “Київпастрансу” “Елтранс” розробляло робочу документацію реконструкції трамвайної лінії від вул. Милославської до Дарницького залізничного вокзалу та проєкт будівництва трамвайної лінії від вул. Старовокзальної до станції Київського метрополітену “Палац спорту” з заїздом на Вокзальну площу.

КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” було створено Київрадою в 1998 році. Основний вид діяльності – діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Статутний капітал – 2,9 млн гривень. З жовтня 2022 року це КП очолює Роман Лісневський.

Протягом останніх п’яти років Роман Лісневський двічі керував цим КП в статусі виконуючого обов’язки В листопаді 2020 року він був позбавлений цього статусу через скандал із тендером на закупівлю елітного позашляховика. Нагадаємо, 17 листопада 2020 року КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” оголосило тендер на закупівлю за 1,5 млн гривень автомобіля Toyota Land Cruiser без погодження цієї закупки з профільним департаментом. Після розголосу цієї історії, мер Києва Віталій Кличко  заявив про звільнення Романа Лісневського та скасування тендеру.

Нагадаємо, КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” відоме як замовник будівництва Подільського мостового переходу та Великої окружної дороги, які стало не лише скандальними, а й обросли кримінальними провадженнями.

Сьогодні на цих об’єктах працює ТОВ “Еко-строй-трейд”, співпраця КП з яким неодноразово звертала на себе увагу правоохоронців. Так, у серпні 2018 року було відкрито кримінальне провадження №42018101020000145 за фактом можливої розтрати великих сум на будівництві Подільського мосту. Слідство припустило, що через відсутність контролю за виконанням робіт з боку КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” завищено їх вартість і вартість будівельних матеріалів. В рамках ще одного кримінального провадження (№ 12019000000000425) Нацполіція  встановлює, чи справді посадові особи КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” за попередньою змовою з підрядниками розкрали та заволоділи державними коштами під час будівництва Подільського мосту.

Також з квітня 2019 року поліція розслідує можливе заволодіння коштами під час будівництва Великої Окружної Дороги. Кримінальне провадження № 42019100000000293 відкрито через публікацію в сюжеті ТСН інформації про те, що під час будівництва цієї дороги у 2016 році посадові особи підрядників привласнили бюджетні кошти, через що столичній владі довелося суттєво збільшити бюджет.

У серпні та жовтні 2021 року прокуратура повідомила про підозру першому заступнику начальника КП “ДСДТС” та двом керівникам підрядних організацій у рамках кримінальних проваджень щодо розтрати коштів територіальної громади та службової недбалості під час будівництва Подільського мосту.

КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” підпорядковане Департаменту транспортної інфраструктури Київської міськдержадміністрації (КМДА), який з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор . Діяльністю зазначеного департаменту з 9 листопада 2021 року керує особисто Київський міський голова Віталій Кличко.

* КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” (код ЄДРПОУ: 05445267)

** ТОВ “Дортранс” (код ЄДРПОУ: 32308729)

*** ПП “Елтранс”  (Код ЄДРПОУ: 22925885)